onsdag 13 juni 2012

The New Daughter (2009)



Vad hände egentligen med Kevin Costner? Jo, efter storfilmer under 90-talet som Dansar med vargar, Robin Hood: Prince of Thieves, Body Guard etc så antog han år 2009 rollen som tonårspappa i filmen The New Daughter. (Ja, han gjorde fler filmer däremellan. Nej, jag har inte glömt Waterworld och The Postman.)


I denna film spelar han John James - en ensamstående pappa, som faktiskt är gammal nog för att vara barnens morfar. Hans dotter är en tonåring som inte är särskilt nöjd med livet och spenderar stora delar av dagarna med att gnälla. Som att det inte var nog så går hon och har konstigt umgänge med en jordhög också.

Filmen är lite läskig på sina håll, men mest är den ett långt transportspår till ett helkasst slut. Kevin gör inte sin bästa roll men jag måste ändå säga att jag faktiskt gillade just honom och gärna hade sett honom i något annat än en dålig skräckis som tar upp problemen med att vara tonårsförälder. Som dessutom flyttat in i fel hus och får övernaturliga saker på halsen. 


Det läskigaste med hela filmen var nog att vi hittade den i min mammas dvd-hylla och bestämde oss för att se den. När vi sedan frågade vem som ägde filmen var det ingen av de som bor där som visste var den kom ifrån. Lite Ringu-varning? Om fler oförklarligt får ett ex av The New Daughter kan ni gärna berätta det för mig så jag får veta hur stor spridning denna hemska film har egentligen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar